Maaike Smits

Intern begeleider a.i. E: T: 06 374 721 89

Profiel en drijfveren

Ik ben gedreven en enthousiast. Graag haal ik het beste uit mezelf en mijn omgeving. Ik denk vooral in mogelijkheden en haal energie uit het scheppen van ruimte voor nieuwe ideeën en inzichten. Oplossingsgerichte methodieken hebben hierbij mijn voorkeur. Daarnaast gebruik ik mijn analytisch vermogen om een onderwerp vanuit verschillende kanten te belichten. Ik ben nieuwsgierig naar wat mensen en kinderen drijft en merk dat dit openheid geeft in mijn contacten.

Door mijn ervaring en kennis op het gebied van het Intern Begeleidingswerk en het samenwerken met verschillende directeuren, heb ik me ontwikkeld tot een evenwichtige gesprekspartner die onderwijsprocessen en communicatieprocessen helder in kaart kan brengen. Hierbij kan ik ruimte bieden aan verschillende vervolgtrajecten of scenario’s. (...)

 

Ik ben gedreven en enthousiast. Graag haal ik het beste uit mezelf en mijn omgeving. Ik denk vooral in mogelijkheden en haal energie uit het scheppen van ruimte voor nieuwe ideeën en inzichten. Oplossingsgerichte methodieken hebben hierbij mijn voorkeur. Daarnaast gebruik ik mijn analytisch vermogen om een onderwerp vanuit verschillende kanten te belichten. Ik ben nieuwsgierig naar wat mensen en kinderen drijft en merk dat dit openheid geeft in mijn contacten.

Door mijn ervaring en kennis op het gebied van het Intern Begeleidingswerk en het samenwerken met verschillende directeuren, heb ik me ontwikkeld tot een evenwichtige gesprekspartner die onderwijsprocessen en communicatieprocessen helder in kaart kan brengen. Hierbij kan ik ruimte bieden aan verschillende vervolgtrajecten of scenario’s.

Ik voel me thuis in een dynamische omgeving waar ruimte is voor eigen initiatief, creatieve oplossingen en waar een drive is om goed resultaat te leveren. Hierbij vind ik het belangrijk helder en transparant te werken en het proces voor alle betrokkenen inzichtelijk te houden.

Mijn werk doe ik met veel plezier. Het geeft mij iedere keer veel energie als ik merk dat een intern begeleider of leerkracht in de ruimte wordt gezet. Te praten over het wezenlijke van je werk en daar concreet mee aan de slag te kunnen, dat creëert vrijheid en geeft energie. Mijn analytisch vermogen en creativiteit helpen mezelf en anderen om out of the box te denken en stimuleren om andere keuzes te maken en in beweging te blijven. Constant reflecterend en samen zoekend naar het effect van het eigen handelen. Dat is waar onderwijskwaliteit begint.

Kernwaarden

Gedreven

Enthousiast

Betrokken

Opdrachten

Intern Begeleider a.i.

2017-2018 / IB-er a.i. op twee scholen van een cluster van vier scholen. De beide scholen met uiteenlopende problematiek: Meer-Hoogbegaafdheidsgroepen en een groeischool versus nieuwkomers- en taalklassen en de integratie van deze leerlingen in de reguliere groepen. Op beide scholen de structuur en het opbrengstgericht werken versterken en de analysevaardigheden van de leerkrachten vergroten. Daarnaast de samenwerking vergroten tussen SWV en CJG m.b.t. nieuwkomers problematiek.

Coach IB-er Montessorischool

2017-2018 / De rol van de Intern Begeleider wordt verhelderd en verstevigd. Er is gewerkt aan communicatieve vaardigheden: hoe presenteer je het werk en geef je op een goede manier grenzen aan.

Vaardigheden

Veerkrachtig

Analytisch

Innovatief

Transparant

Onze Opdrachtgevers

Klanten geven WVS een

Onze klanten geven
ons
een 8,6 op een schaal van 10 bij een totaal van 10 beoordelingen.